Czym jest trening EMS?

EMS (Electrical Muscle Stimulation) to inaczej elektrostymulacja mięśni, czyli kolokwialnie mówiąc trening „pod prądem”. Jednym słowem jest to trening, który wykonywany jest w specjalnym do tego przeznaczonym kombinezonie z elektrodami, przez które przepływa impuls elektryczny.

Tak naprawdę metoda elektrostymulacji, rozwijana jest i wykorzystywana w fizjoterapii i w sporcie od blisko 50 lat. Obecnie metoda EMS uważana jest, za jedną z najefektywniejszych metod treningowych, mającej szerokie spektrum działania. Nie tylko wizualne, ale i zdrowotne.

Sam trening EMS po raz pierwszy na szeroką skalę, został zastosowany w trakcie szkoleń żołnierzy. Dopiero w 1973 r. dr Y. Kots z Centralnego Instytutu Kultury Fizycznej w byłym ZSRR zauważył ogromny potencjał wpływający na zwiększenie siły i efektywności treningu, co było niemożliwe do osiągnięcia tradycyjnymi metodami treningowymi. EMS wykorzystywana jest w Stanach Zjednoczonych na potrzeby NASA oraz przez amerykańską armię. Treningi EMS są dopełnieniem treningów zawodowych sportowców, w szczególności piłkarzy, np. zespołu Real Madryt, a także bokserów czy triathlonistów. Metoda ta jest najbardziej popularna w klubach fitness, m.in. w Szwajcarii, Niemczech czy Austrii.

Sam trening trwa zaledwie 30 minut. Natomiast przez to, że w tym samym czasie pracują praktycznie wszystkie grupy mięśniowe, to te 30 minut jest odpowiednikiem około 3 godzin tradycyjnego treningu na siłowni. Fajnie co 🙂 A co najlepsze w dobie treningowej spalamy aż w graniach od 900 do 1200 kalorii. Impulsy elektryczne „wchodzące” w głąb mięśni, powodują aż do 150 razy więcej ich skurczy, niż przy tradycyjnym treningu.

W zależności od celu i potrzeby podopiecznego, możemy modyfikować proporcje poszczególnych części treningu. W Naszym studiu pracujemy na najlepszej maszynie węgierskiej firmy XBody, w której do dyspozycji mamy 3 rodzaje impulsów.

 

I rodzaj:

to impuls siłowy, będący treningiem siłowym, trwający 20 min. W tym czasie w zależności od wytrenowania i kondycji podopiecznego, impuls trwa 4s. W tym czasie, wykonywane są proste ćwiczenia, natomiast przerwa trwa 2-3s. Im mocniejszy impuls, tym większy opór. To tak, jakby dołożyło się większego obciążenia na sztandze, czy hantlach.

Dzięki temu rodzajowi impulsu:
• wzmacniamy mięśnie głębokie
• redukujemy ból pleców
• zwiększamy masę mięśniową
• redukujemy tkankę tłuszczową
• niwelujemy cellulit
• ujędrniamy skórę, przez zwiększoną produkcję kolagenu
• nie obciążamy stawów
• poprawiamy postawę
• zwiększamy czucie mięśniowe i świadomość swojego ciała
• zapobiegamy atrofii mięśni
• pomaga wrócić do formy po urazach i kontuzjach
• ujędrnia i podnosi pośladki

II rodzaj:

To impuls cardio. Ten rodzaj impulsu, cały czas w Nas „uderza”. Spokojnie, to nie boli. Co niektórzy mówią, że to takie chłostanie 🙂 Z reguły ta część trwa 5 min. W zależności od celu podopiecznego, możemy ją wydłużać, skracając pierwszą część. Ten rodzaj impulsu, zdecydowanie wpływa na Naszą kondycję i wydolność. Fajnie się robi na nim trening typu tabata, czyli trening interwałowy czy trening boksu.

Dzięki temu rodzajowi impulsu:

  • spalamy większą ilość kalorii, a co za tym idzie i tkani tłuszczowej
  • poprawiamy kondycję i wytrzymałość
  • zwiększamy dług tlenowy
  • przyśpieszamy metabolizm i przemianę materii
III rodzaj:

To impuls relaksu, masażu. Ponoć to najbardziej ulubiona część treningu Naszych podopiecznych, hmm… ciekawe czemu? 🙂 Ostatnia część trwa 3 min. i tu mamy do czynienia z krótkim impulsem 1s. na 1s. przerwy.

Zadaniem tego impulsu, jest:

  • rozluźnienie mięśni
  • wyciszenie się i uspokojenie tętna po wcześniejszych częściach treningu
  • zrelaksowanie się

Jeśli nadal się zastanawiasz, czy warto spróbować treningu metodą EMS i czy to jest dla Ciebie. Napisz do Nas lub zadzwoń i przekonaj się, jakie możliwości i nowe doświadczenia daje trening metodą EMS.

Czekamy na Ciebie 🙂
Justyna i Viviana

Tagi: trening ems wrocław, speed trening, trening na ból pleców, treningi wrocław, trening na redukcję, ems trening krzyki, studio treningu personalnego śródmieście,

Źródło:
1. Electromyostimulation Training Effects on Neural Drive and Muscle Architecture. GONDIN,
JULIEN; GUETTE
2. Badania przeprowadzone przez Uniwersytet w Bayreuth (Boeckh-Behrens i in. 2002-2006)
oraz przez Niemiecki Uniwersytet Sportowy w Kolonii (Kleinöder/Kreuzer/Speicher 2006-2008)
3. sprawnypo40.pl

Zostaw komentarz