trening na urządzeniu EMS

CELLULIT – JAK SIĘ GO SKUTECZNIE POZBYĆ Z TRENINGIEM EMS 

Cellulit, to problem większości kobiet i młodych dziewczyn, który stanowi spory kompleks. Według  niektórych źródeł szacuje się, że problem ten stanowi 85% kobiet powyżej 20 roku życia. Jednak  coraz częściej, zaczyna również występować u mężczyzn. Najczęstsze miejsca występowania  cellulitu to: uda, pośladki, brzuch oraz ramiona. Co istotne zjawisko występowania cellulitu może  dotyczyć osób z nadwagą oraz osób szczupłych. 

CELLULIT, CO TO TAKIEGO 

Cellulit, to nierównomierne zgrubienia na skórze, zjawisko tzw. skórki pomarańczowej, pojawiające  się w miejscach o największym nagromadzeniu tkanki tłuszczowej. Charakteryzuje się występowaniem guzków, grudek, obrzęków i zwłóknień w tkance tłuszczowej. Wyróżniamy dwa rodzaje cellulitu: 

    •  cellulit wodny, nazywany twardym 

    •  cellulit tłuszczowy, określany jako miękki. 

Cellulit tłuszczowy częściej występuje u osób o niskim poziomie aktywności fizycznej. W  porównaniu do wodnego zwykle zajmuje duże powierzchnie, a tkanka jest luźna i pofałdowana. W  przeciwieństwie do miękkiego cellulit wodny jest twardy i zbity, czasem trudno odróżnić go od  tkanki mięśniowej.

CO POWODUJE POWSTANIE CELLULITU 

Przyczyn powstawania cellulitu jest wiele. Wśród nich można wyróżnić czynniki genetyczne, płeć,  rozkład tkanki tłuszczowej, a także zaburzenia gospodarki hormonalnej. Wyróżniamy również zewnętrzne czynniki powstawania cellulitu, do których należy styl i higiena naszego życia, np: sposób odżywiania – niezbilansowana dieta bogata w tłuszcze trans, węglowodany i sól, siedzący tryb życia, pozbawiony aktywności fizycznej noszenie obcisłych i nie właściwych ubrań oraz butów na wysokim obcasie. 

Czytaj także:  JAK DUŻO SPALISZ KALORII Z TRENINGIEM EMS

DIETA A CELLULIT 

Na niektóre z tych czynników mamy wpływ, zmieniając swoje nawyki i przyzwyczajenia,  wprowadzając do naszej codzienności aktywność fizyczną oraz zbilansowaną i zdrową dietę.  Przez zbilansowaną i zdrową dietę, rozumiemy, wyeliminowanie produktów przetworzonych,  bogatych w cukier, sód oraz tłuszcze trans, które negatywnie wpływają na Nasze zdrowie,  samopoczucie oraz wygląd skóry. Są też częstą przyczyną powstawania zaburzeń metabolicznych, które w konsekwencji wpływają na pojawienie się pomarańczowej skórki, która nie  tylko nie wygląda estetycznie, ale także powoduje utratę napięcia skóry.  

Zbilansowana dieta nie tylko jest ważna dla zachowania dobrego zdrowia, ale to także skuteczna  profilaktyka w walce z cellulitem oraz z zachowaniem zdrowego wyglądu skóry. Należy również pamiętać o odpowiednim nawodnieniu.

jedzenie a cellulit

CELLULIT A TRENING EMS 

Ruch to zdrowie, nie tylko dla zachowania proporcjonalnej sylwetki, sprawności, ale także dla  utrzymania jędrnego ciała. Ruch pobudza układ limfatyczny do pracy, co przyspiesza jego  „utylizację”. Jednym z lepszych sposobów na pozbycie się cellulitu, przy jednoczesnym  uelastycznieniu skóry i podniesieniu pośladków, jest elektrostymulacja mięśni, czyli inaczej trening  EMS. W czasie takiego treningu, nie tylko ćwiczysz, spalasz dużą ilość kalorii, ale również dzięki  impulsowi działasz na tkankę tłuszczową, rozbijając ją. Dodatkowo trening za pomocą elektrostymulacji powoduje lepsze ukrwienie tkanki łącznej, czego efektem jest poprawa jędrności  skóry i jej napięcie. EMS poprawia również krążenie krwi, co przyczynia się do lepszego wyglądu  skóry. Dzięki temu, że trening EMS jest tak intensywny, a impulsy elektryczne działają bezpośrednio na mięśnie, pozytywnie wpływa to na przyspieszenie metabolizmu i na szybsze  spalanie tkanki tłuszczowej. Efektem tego jest gładkie i jędrne ciało, pozbawione cellulitu. 

Czytaj także:  Czym jest trening EMS?

Koniecznie spróbuj treningu personalnego EMS!

ems a cellulit

trening ems a cellulit

Źródło: 

1. Załęska-Żyłka I. Cellulit jako problem medyczny. Probl Hig Epidemiol 2008, 89(4): 487-491

2. „Więcej ruchu! Relaks i zero stresu. Skąd się bierze cellulit?”

 

Kliknij aby ocenić
[Wszystkich: 1 Średnia: 5]

Dodaj komentarz