Trening EMS - najczęstsze pytania

Trening EMS - najczęstsze pytania

Czym jest trening EMS?

EMS inaczej elektrostymulacja mięśni, jest to trening całego ciała przy użyciu prądu. Standardowo podczas pracy  mięśnie pobudzane są przez impulsy elektryczne (bioelektryczne). Trening EMS bazuje na wykorzystaniu tego zjawiska. Poprzez wysyłanie wysoko rozpoznawalnych zewnętrznych impulsów elektrycznych, naturalne funkcjonowanie mięśni jest dodatkowo intensyfikowane, co pozwala na osiągnięcie dużo bardziej efektywnego napięcia.

 

Jakie są korzyści treningu EMS?

Trening EMS wykorzystywany jest w przypadku chęci rozwoju tkani mięśniowej, poprawienia kondycji skóry poprzez usunięcie cellulitu, zmniejszenia ilości tkani tłuszczowej, pozbycia się bólu wywołanego osłabieniem mięśni oraz rehabilitacji po wypadkach.

Czołowi sportowy wykorzystują trening EMS jako dodatek do swojego treningu, w szczególności do poprawy siły i wytrzymałości mięśniowej. Fizjoterapeuci używają EMS do odbudowy osłabionych mięśni w przypadku, gdy nie możliwa jest inna forma ćwiczeń.

Trenerzy personalni, siłownie i centra urody skoncentrowane na aspektach zdrowia i urody, wykorzystują EMS do formowania mięśni i rozbijania tłuszczu oraz stymulowania metabolizmu.

 

Czy mogę uprawiać trening EMS przez dłuższy okres?

Tak, możesz ćwiczyć regularnie przez dłuższy okres czasu, tak samo jak przy konwencjonalnym treningu. Siła mięśni może zostać wzmocniona tylko przez regularne ćwiczenie. Jeżeli nie będziesz trenował przez dłuższy okres czasu, mięsnie powrócą do pierwotnych rozmiarów, tak samo jak przy tradycyjnym treningu.

 

Dlaczego EMS jest bardziej skuteczny, niż tradycyjny trening siłowy?

EMS to trening całego ciała. Podczas pojedynczego skurczy aktywuje ponad 90% włókien  mięśniowych w odróżnieniu od tradycyjnego treningu, aktywuje również mięśnie głębokie, co zwiększa koordynację wewnątrz i międzykomórkową. W związku z powyższym trenujący uzyskuje efekt znacznie szybciej i skutecznie, niż w przypadku konwencjonalnych ćwiczeń siłowych. Efekty treningu EMS mogą być nawet 18-krotnie lepsze, niż w przypadku tradycyjnego treningu siłowego.

 

Czy stymulacja prądem może być niebezpieczna?

Nie, trening lub terapia za pomocą stymulacji prądem niskich częstotliwości, nie jest niebezpieczna. Dlaczego? Nasze mięśnie wykonują ciągłą pracę. Podczas tego procesu małe wewnętrzne impulsy inicjują każdy ruch. W czasie treningu EMS impulsy te są po prostu wzmacniane przez dodatkowy impuls z zewnątrz, zatem nie są one odbierane przez ciało, jako obca ingerencja.

 

Jakie specjalne wymagania muszę spełnić, aby trenować EMS?

Nie potrzebna spełniać żadnych specjalnych wymogów. Każdy zdrowy człowiek może efektywnie wykorzystywać trening EMS. Tylko w szczególnych przypadkach spełnienia określonych warunków lub ostrej choroby, wpływające na konieczność wykluczenia obciążeń fizycznych lub uprawianie sportu, trening EMS może nie być dozwolony. Takimi czynnikami mogą być: choroba nowotworowa lub rozrusznik serca. Wszystkie czynniki ryzyka zostaną najpierw wykluczone w  indywidualnej rozmowie z trenerem przed odbyciem treningu.

 

Ile czasu mogę zaoszczędzić trenują EMS?

Wolny czas jest cenny – zbyt cenny, by spędzać go na czasochłonnych i na nieefektywnych sesjach treningowych. XFit łączy aspekt oszczędności czasu z efektywnym treningiem, nie pozostawiając miejsca na kompromisy. Tylko jedna 30 minutowa sesja treningowa tygodniowo wystarczy aby poczuć wyraźną poprawę kondycji w przeciągu kilku tygodniu. 

 

Jakie korzyści daje trening całego ciała z elektrostymulacją mięśni?

Podczas pracy mięśni całe ciało jest intensywnie stymulowane. Zwiększenie przepływu krwi, ma korzystny wpływ na skórę, ciało jest zrelaksowane a cellulit może być skutecznie zredukowany. Po treningu poczujesz się zrelaksowany i wypoczęty. Trening EMS poprawia również wydolność fizyczną – poczujesz się pozytywnie naładowany, zdrowszy, a Twoje zmęczenie i niechęć do codziennych czynności zmniejszy się. Porównując do treningu tradycyjnego EMS oferuje znacznie większą intensywność treningu w znaczenie krótszym czasie.

 

Czy mogę schudnąć z EMS?

Tak. W pierwszej fazie treningu stracisz zbędne centymetry a następnie komórki tłuszczowe zostaną zredukowane. Będziesz także spalać więcej kalorii w codziennym życiu, ze względu na zwiększona aktywność mięśni, co przełoży się na wzrost zużycia energii. Tak więc celem treningu jest zmniejszenie obwodu bioder oraz zmniejszenie wagi. Trening EMS jest również doskonałym uzupełnieniem diety, skutecznie wspierając utracę wagi i obwodów w tali.

 

Kiedy zobaczę rezultaty?

Już po pierwszej sesji treningowej poczujesz pozytywny przypływ energii. Widoczne efekty takie jak lepsza postawa pojawiają się zwykle już po kilku sesjach treningowych. Utrata wagi, zwiększenie siły i poprawa wyglądu Twojej skóry będzie widoczna w ciągu 4-6 tygodni – oczywiście w zależności od posiadanej kondycji fizycznej przed rozpoczęciem treningów i nawyków żywieniowych. Najbardziej zalecenie są dwie 30 minutowe sesje w tygodniu.

 

Jak EMS wpływa na wymiary klatki piersiowej, tali i ud?

Dla prawie każdej kobiety ideałem są wymiary 90-60-90. W czasopismach modowych promowany jest obraz kobiety z doskonałą skórą, wyraźnych wcięciach i kobiecej sylwetce, która nie odzwierciedla wyglądu większości kobiet. Trening EMS oferuje delikatna i trwałą poprawę, wyszczupla tułów i nogi, odżywia tkankę łączną i poprawia a nawet likwiduje cellulit.

 

Czy trening EMS ma sens w przypadku osób mało aktywnych fizycznie?

Trening EMS może mieć duży wpływ na osoby z niską skłonnością do wysiłku fizycznego. Bardzo często są to ludzie, którzy już od naj młodszych lat unikają sportu. Trening EMS może być wspaniałym początkiem do rozpoczęcia ćwiczeń i impulsem do poprawy swojego codziennego życia. Poprzez lepsze poznanie swojego ciała, można ponownie poczuć radość z wykonywania aktywności fizycznej i czucia poszczególnych partii mięśniowych.

 

Czy możliwy jest szybki wzrost masy mięśniowej przy treningu EMS?

Tak. Dzięki EMS maksymalizujesz swoje efekty treningowe, co nie zawsze jest możliwe przy tradycyjnym treningu. Ponieważ przy treningu EMS pracuje jednocześnie wiele grup mięśniowych przy zachowaniu jednoczesnej ochrony stawów, możliwe jest osiągnięcie spektakularnych efektów. Wzrost mięśni (hipertrofia) osiągany jest dużo szybciej. Ważna jest jednak świadomość, iż do odpowiedniego wzrostu mięśni, ważne są nie tylko odpowiedni trening i dieta lecz również właściwy poziom hormonów. Przy treningu mężczyzn testosteron pozwala na budowanie masy mięśniowej, natomiast u kobiet estrogen wyszczupla mięśnie.

 

Czy prąd elektryczny ma jakieś skutki uboczne?

Nie, według oficjalnych badan nie ma absolutnie żadnych negatywnych skutków ubocznych wykorzystywania prądu w polepszeniu osiągów sportowych u zdrowych ludzi. Przeciwnie istnieje wiele pozytywnych przesłanek. Elektrostymulacja jest również uznaną częścią klasycznych technik fizjoterapii od 1950 roku.

 

Czy prąd elektryczny może mieć wpływ na moje serce?

Nie, impulsy niskiej częstotliwości aktywują wyłącznie mięśnie prążkowane szkieletowe. Prąd nie dociera do narządów ani serca. 

Rezerwuj termin