trening

tel. 505 869 837 | email: trening@xfit.com.pl

TRENING EMS

Elektryczna Stymulacja Mięśni (EMS) jest od lat stosowana w sporcie oraz fizjoterapii. Do niedawna technologia ta dostępna była tylko dla gwiazd sportu, organizacji rządowych typu NASA czy amerykańską armie. Obecnie dzięki postępowi technologicznemu tego typu trening dostępny jest dla każdego. Najbardziej popularny trening EMS jest w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, gdzie istnieje obecnie ponad kilkaset klubów fitness przeprowadzających treningi EMS.

XFit jest prekursorem tej technologii w Polsce. Sam trening EMS można wykorzystywać jako narzędzie treningowe, rehabilitacyjne lub profilaktyczne, a także poprawiające wygląd.

Przy tradycyjnym treningu nasz mózg wysyła sygnał do neuronów, czego efektem są skurcze mięśni. Dzięki EMS cały proces można przeprowadzić, zastępując pracę mózgu impulsami elektrycznymi wysyłanymi z urządzenia przez elektrody bezpośrednio do mięśni.

CO ZYSKUJESZ TRENUJĄC W XFIT?

KORZYŚCI DLA TWOJEGO ORGANIZMU

SIŁA I WYTRZYMAŁOŚĆ

Trening całego ciała EMS jest jednym z najskuteczniejszych dostępnych dziś systemów ćwiczeń. Jako trening siłowy optymalizuje wysiłek całego ciała, angażując wszystkie mięśnie i uzupełniając braki. EMS stanowi uzupełnienie tradycyjnego treningu i w krótkim czasie łączy wysiłek układu krążenia oraz mięśni wewnętrznych.

ZDROWIE I REHABILITACJA

Stymulacja mięśni głębokich jest trudnym zadaniem nawet dla fizjoterapeutów. Technologia EMS jest w takich sytuacjach świetną pomocą, daje bowiem możliwość stymulowania wybranych grup mięśni, które nie byłyby aktywowane podczas żadnego innego treningu. Trening działa jak w pełni wyposażona siłownia.

wygląd

Aby osiągnąć idealny wygląd potrzebna jest ładna cera, modna fryzura, a także stylowe ubrania i dodatki – ale to wszystko nie ma znaczenia, jeśli nadwaga sprawia, że nie czujesz się dobrze we własnym ciele. Zbędne kilogramy mogą powodować obniżenie poczucia własnej wartości i negatywnie wpływać na nastrój. Próbowałeś schudnąć po Nowym Roku, przed urodzinami czy wakacjami, ale Twoje wysiłki nie przyniosły pożądanego efektu? Wiele osób zna to uczucie. Dzięki treningowy w xFit twoje cele w końcu stają się możliwe do realizacji.

TRENING EMS

TRENING EMS - NAJCZĘSTSZE PYTANIA

EMS inaczej elektrostymulacja mięśni, jest to trening całego ciała przy użyciu prądu. Standardowo podczas pracy  mięśnie pobudzane są przez impulsy elektryczne (bioelektryczne). Trening EMS bazuje na wykorzystaniu tego zjawiska. Poprzez wysyłanie wysoko rozpoznawalnych zewnętrznych impulsów elektrycznych, naturalne funkcjonowanie mięśni jest dodatkowo intensyfikowane, co pozwala na osiągnięcie dużo bardziej efektywnego napięcia.

Trening EMS wykorzystywany jest w przypadku chęci rozwoju tkani mięśniowej, poprawienia kondycji skóry poprzez usunięcie cellulitu, zmniejszenia ilości tkani tłuszczowej, pozbycia się bólu wywołanego osłabieniem mięśni oraz rehabilitacji po wypadkach.

Czołowi sportowy wykorzystują trening EMS jako dodatek do swojego treningu, w szczególności do poprawy siły i wytrzymałości mięśniowej. Fizjoterapeuci używają EMS do odbudowy osłabionych mięśni w przypadku, gdy nie możliwa jest inna forma ćwiczeń.

Trenerzy personalni, siłownie i centra urody skoncentrowane na aspektach zdrowia i urody, wykorzystują EMS do formowania mięśni i rozbijania tłuszczu oraz stymulowania metabolizmu.

Tak, możesz ćwiczyć regularnie przez dłuższy okres czasu, tak samo jak przy konwencjonalnym treningu. Siła mięśni może zostać wzmocniona tylko przez regularne ćwiczenie. Jeżeli nie będziesz trenował przez dłuższy okres czasu, mięsnie powrócą do pierwotnych rozmiarów, tak samo jak przy tradycyjnym treningu.

EMS to trening całego ciała. Podczas pojedynczego skurczy aktywuje ponad 90% włókien  mięśniowych w odróżnieniu od tradycyjnego treningu, aktywuje również mięśnie głębokie, co zwiększa koordynację wewnątrz i międzykomórkową. W związku z powyższym trenujący uzyskuje efekt znacznie szybciej i skutecznie, niż w przypadku konwencjonalnych ćwiczeń siłowych. Efekty treningu EMS mogą być nawet 18-krotnie lepsze, niż w przypadku tradycyjnego treningu siłowego.

Nie, trening lub terapia za pomocą stymulacji prądem niskich częstotliwości, nie jest niebezpieczna. Dlaczego? Nasze mięśnie wykonują ciągłą pracę. Podczas tego procesu małe wewnętrzne impulsy inicjują każdy ruch. W czasie treningu EMS impulsy te są po prostu wzmacniane przez dodatkowy impuls z zewnątrz, zatem nie są one odbierane przez ciało, jako obca ingerencja.

Nie potrzebna spełniać żadnych specjalnych wymogów. Każdy zdrowy człowiek może efektywnie wykorzystywać trening EMS. Tylko w szczególnych przypadkach spełnienia określonych warunków lub ostrej choroby, wpływające na konieczność wykluczenia obciążeń fizycznych lub uprawianie sportu, trening EMS może nie być dozwolony. Takimi czynnikami mogą być: choroba nowotworowa lub rozrusznik serca. Wszystkie czynniki ryzyka zostaną najpierw wykluczone w  indywidualnej rozmowie z trenerem przed odbyciem treningu.

Wolny czas jest cenny – zbyt cenny, by spędzać go na czasochłonnych i na nieefektywnych sesjach treningowych. XFit łączy aspekt oszczędności czasu z efektywnym treningiem, nie pozostawiając miejsca na kompromisy. Tylko jedna 30 minutowa sesja treningowa tygodniowo wystarczy aby poczuć wyraźną poprawę kondycji w przeciągu kilku tygodniu. 

Podczas pracy mięśni całe ciało jest intensywnie stymulowane. Zwiększenie przepływu krwi, ma korzystny wpływ na skórę, ciało jest zrelaksowane a cellulit może być skutecznie zredukowany. Po treningu poczujesz się zrelaksowany i wypoczęty. Trening EMS poprawia również wydolność fizyczną – poczujesz się pozytywnie naładowany, zdrowszy, a Twoje zmęczenie i niechęć do codziennych czynności zmniejszy się. Porównując do treningu tradycyjnego EMS oferuje znacznie większą intensywność treningu w znaczenie krótszym czasie.

Tak. W pierwszej fazie treningu stracisz zbędne centymetry a następnie komórki tłuszczowe zostaną zredukowane. Będziesz także spalać więcej kalorii w codziennym życiu, ze względu na zwiększona aktywność mięśni, co przełoży się na wzrost zużycia energii. Tak więc celem treningu jest zmniejszenie obwodu bioder oraz zmniejszenie wagi. Trening EMS jest również doskonałym uzupełnieniem diety, skutecznie wspierając utracę wagi i obwodów w tali.

Już po pierwszej sesji treningowej poczujesz pozytywny przypływ energii. Widoczne efekty takie jak lepsza postawa pojawiają się zwykle już po kilku sesjach treningowych. Utrata wagi, zwiększenie siły i poprawa wyglądu Twojej skóry będzie widoczna w ciągu 4-6 tygodni – oczywiście w zależności od posiadanej kondycji fizycznej przed rozpoczęciem treningów i nawyków żywieniowych. Najbardziej zalecenie są dwie 30 minutowe sesje w tygodniu.

Dla prawie każdej kobiety ideałem są wymiary 90-60-90. W czasopismach modowych promowany jest obraz kobiety z doskonałą skórą, wyraźnych wcięciach i kobiecej sylwetce, która nie odzwierciedla wyglądu większości kobiet. Trening EMS oferuje delikatna i trwałą poprawę, wyszczupla tułów i nogi, odżywia tkankę łączną i poprawia a nawet likwiduje cellulit.

Trening EMS może mieć duży wpływ na osoby z niską skłonnością do wysiłku fizycznego. Bardzo często są to ludzie, którzy już od naj młodszych lat unikają sportu. Trening EMS może być wspaniałym początkiem do rozpoczęcia ćwiczeń i impulsem do poprawy swojego codziennego życia. Poprzez lepsze poznanie swojego ciała, można ponownie poczuć radość z wykonywania aktywności fizycznej i czucia poszczególnych partii mięśniowych.

Tak. Dzięki EMS maksymalizujesz swoje efekty treningowe, co nie zawsze jest możliwe przy tradycyjnym treningu. Ponieważ przy treningu EMS pracuje jednocześnie wiele grup mięśniowych przy zachowaniu jednoczesnej ochrony stawów, możliwe jest osiągnięcie spektakularnych efektów. Wzrost mięśni (hipertrofia) osiągany jest dużo szybciej. Ważna jest jednak świadomość, iż do odpowiedniego wzrostu mięśni, ważne są nie tylko odpowiedni trening i dieta lecz również właściwy poziom hormonów. Przy treningu mężczyzn testosteron pozwala na budowanie masy mięśniowej, natomiast u kobiet estrogen wyszczupla mięśnie.

Nie, według oficjalnych badan nie ma absolutnie żadnych negatywnych skutków ubocznych wykorzystywania prądu w polepszeniu osiągów sportowych u zdrowych ludzi. Przeciwnie istnieje wiele pozytywnych przesłanek. Elektrostymulacja jest również uznaną częścią klasycznych technik fizjoterapii od 1950 roku.

Nie, impulsy niskiej częstotliwości aktywują wyłącznie mięśnie prążkowane szkieletowe. Prąd nie dociera do narządów ani serca.